hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > یزد| رقابت 18 هزار یزدی در ماراتن کنکور

یزد| رقابت 18 هزار یزدی در ماراتن کنکور

کنکور 98 هم‌زمان با کل کشور، در روزهای 13 و 14 تیرماه 98 در استان یزد نیز برگزار می‌شود و داوطلبان یزدی به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری استان یزد،‌گفت: امسال 18 هزار یزدی در کنکور سراسری 98 شرکت و با یکدیگر رقابت می‌کنند. سید محسن میرحسینی با اشاره به اهمیت برگزاری آزمون‌های سراسری در استان، اظهار کرد: ‌امسال 17 هزار و 988 نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد 7 هزار و 405 نفر داوطلب مرد و 10 هزار و 583 نفر داوطلب زن هستند. او با اشاره به این‌که در آزمون سراسری امسال درصد شرکت داوطلبان زن در استان یزد 59 درصد و داوطلبان مرد 41 درصد است، افزود: در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با 39 درصد متقاضی، بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد. نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری با بیان این‌که امسال 18 هزار یزدی در کنکور سراسری شرکت کردند، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 1398 به‌منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی صورت گرفته است.

تجربی‌ها با بیش از 7 هزار نفر پیشتاز هستند

میرحسینی تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان یزد را هفت هزار و 169 نفر دانست که از این تعداد چهار هزار و 337 نفر زن و دو هزار و 832 نفر مرد است که صبح روز جمعه 14 تیرماه به رقابت می‌پردازند و تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی که عصر روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت، 1521 نفر زن و 841 نفر مرد است. این مقام مسئول با اشاره به این‌که داوطلبان رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه 13 تیرماه و داوطلبان رشته هنر عصر همان روزبه رقابت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان یزد 2 هزار و 402 نفر است که از آن تعداد هزار و 633 نفر مرد و 769 نفر زن، رشته علوم انسانی 1518 نفر مرد و 2 هزار و 599 نفر زن و رشته هنر 581 نفر مرد و 1357 نفر زن است. او افزود: داوطلبان شهر یزد در دو حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه یزد و آموزشکده فنی شهید صدوقی با هم به رقابت می‌پردازند. نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد گفت: داوطلبان زن در حوزه امتحانی گروه‌ آموزشی علوم ریاضی و فنی در سالن فجر، داوطلبان مرد در سالن غدیر، داوطلبان زن در گروه آموزشی علوم انسانی در پردیس علوم و داوطلبان مرد در ساختمان توحید و داوطلبان زن گروه آموزشی هنر در سالن غدیر و داوطلبان مرد در سالن فجر است.

به همراه داشتن کارت ورود به آزمون ضروری است

میرحسینی خاطرنشان کرد: داوطلبان زن در حوزه امتحانی گروه آموزشی علوم تجربی در سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید و داوطلبان مرد در پردیس علوم و ساختمان امامت، داوطلبان زن و مرد در گروه آموزشی زبان‌های خارجی در سالن‌های غدیر و فجر دانشگاه یزد است. او تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها ساختمان‌های توحید و پردیس علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند. این مسئول گفت: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس‌دار الزامی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد